یزدفردا: مسئول بسیج کارگری استان یزد گفت: به عنوان یکی از شهرهای صنعتی کشور به شمار می رود وبیش از 180 هزار کارگر در استان ما مشغول فعالیت اند و بیش از50هزار کارگر بسیجی دارد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر استان یزد؛ در آستانه نهم اردیبهشت ماه سالگرد شهادت کارگر بسیجی، شهید برونسی که به عنوان روز کارگرنیز نامگذاری شده سرهنگ حبیبی مسئول بسیج کارگری استان به وجود 48 پایگاه مقاومت بسیج در شرکتها، کارخانجات و شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و اظهار داشت: از 50 هزار کارگر بسیجی 3هزار نفر از اعضای بسیج مرتبط با بخش صنعت ومعدن هستند.

حبیبی مطرح و پیگیری کردن مشکلات کارگران از طریق کمیسیون کارگری، راه اندازی حلقه های 15 نفره صالحین در کارخانجات، برگزاری کلاس های عقیدتی، بصیرتی وسیاسی، افزایش انسجام بین کارگران را از جمله فعالیت های سازمان بسیج کارگری عنوان کرد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و گفت: بسیج با تربیت کارگران متعهد ومعتقد می تواند گام مهمی در جهت تحقق شعار امسال بردارد.

حبیبی به سهمیه  3000 نفری جذب کارگران در بسیج کارخانه ها و شرکت ها اشاره و اظهار امیدواری کرد: با ایجاد پایگاه های مقاومت در همه شرکت ها و کارخانه ها امکان عضویت کارگران علاقمند به حضور در بسیج هر چه سریعتر فراهم شود.

مسئول بسیج کارگری استان به عدم وجود پایگاه کارگری مشخص اشاره کرد و گفت: به همین دلیل کارگران آزاد یعنی کسانی که مرتبط با بخش صنعت ومعدن نیستند؛ از طریق بسیج محلات  با بسیج کارگری ارتباط دارند.

بسیج کارگری در همان ابتدای تشکیل بسیج، در کارخانه ها و شهرک های صنعتی شکل گرفته و در زمان جنگ تحمیلی، هم در پشتیبانی و هم اعزام کارگران به جبهه  فعالیت وصف ناپذیری داشته است.

استان یزد 425 شهید کارگر تقدیم انقلاب کرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا